У науково-методичній літературі існує загальний алгоритм виконання проекту.
І. Етапи проектування
1. Організація проекту:
• визначення теми й мети проекту;
• формулювання проблеми;
• гіпотези щодо її розв'язання.
2. Планування діяльності в проекті:
• визначення джерел інформації;
• описування бажаних кінцевих результатів;
• розподіл завдань.
3. Дослідження теми проекту:
• добирання необхідної інформації;
• аналіз зібраної інформації;
• висновки, пропозиції.
4. Результати:
• оформлення результату;
• демонстрація (презентація) результату;
• оцінювання й підбиття підсумків.
II. Діяльність учасників
Існує стандартний алгоритм проектної діяльності, що містить у собі декілька етапів:
1. Пошуковий
• Визначення теми проекту;
• пошук і аналіз проблеми;
• постановка мети та завдань проекту;
• визначення типу проекту за кінцевим результатом.
2. Аналітичний
• Добирання і вивчення інформації;
• аналіз наявності інформації;
• пошук оптимальних способів досягнення мети та завдань проекту, побудова алгоритму діяльності;
• складання плану реалізації проекту;
• аналіз ресурсів.
3. Практичний
• Виконання запланованих операцій;
• контроль якості;
• внесення змін у роботу.
4. Презентаційний
• Підготовка презентаційних матеріалів;
• презентація проекту;
• вивчення можливостей використання результатів проекту.
5. Контрольно-аналітичний
• Аналіз результатів виконання проекту;
• оцінювання якості виконання проекту.
Застосування методу проектів дозволяє забезпечувати тісний взаємозв'язок навчальної й позаурочної діяльності, що сприяє розвитку творчої самостійності учнів. Залежно від складності, проекту вчитель може бути сам його учасником.
Типи проекту
|
Мета проекту
|
Визначення складових частин моделі проекту
|
Дослідницькі
|
Дослідження та презентація певного об'єкта — процесу або явища, що сприяє виникненню проблемної ситуації
|
1. Тема.
2. Мета і завдання.
3. Об'єкт і предмет дослідження.
4. Методи дослідження.
5. Практичне значення.
6. Очікуваний результат.
7. Презентація.
8. Рефлексія
|
Інформаційні
|
Пошук та презентація інформації про певний об'єкт чи явище
|
1. Тема.
2. Мета і завдання.
3. Об'єкт чи явище дослідження.
4. Пошук, аналіз, добирання та структурування інформації.
5. Визначення головного та оформлення.
6. Презентація.
7. Рефлексія
|
Прикладні практико-орієнтовані)
|
Створення конкретного продукту, практичних напрацювань
|
1. Тема.
2. Мета і завдання.
3. Очікуваний результат.
4. Технологія виконання.
5. Презентація продукту.
6. Рефлексія
|
Творчі
|
Створення продуктів творчої діяльності
|
1. Тема.
2. Мета і завдання.
3. Очікувані результати та форми представлення.
4. Опис технології діяльності.
5. Презентація.
6. Рефлексія
|
Ігрові
|
Моделювання соціальних та ділових стосунків в організованій ігровій діяльності
|
1. Тема.
2. Мета і завдання.
3. Розроблення сценарію гри.
4. Гра.
5. Рефлексія
|
Система
виховної роботи в закладі.
Велика увага
педагогами Підвисоцького БДЮТ
приділяється виховній роботі з учнями . Мета, яку ставить перед собою
колектив педагогів є
«Формування
і розвиток соціально-активної особистості з почуттям національної
самосвідомості і патріотизму». У
конкретно визначеній меті набувають
актуальності методи виховання особистості, її поглядів, переконань та ідеалів.
Особливий
акцент робиться на патріотичному вихованні підростаючого покоління. Розробленo проекти - «Біль і пам’ять
Зеленої Брами» та «Спогад із минулого».
За першим прoектом
проведено:
-
оновлення стендів у місцевому краєзнавчому
музеї і поповнено новими матеріалами зібраними
вихованцями БДЮТ,
-
прийняли участь у науково-практичній
конференції «Зелена Брама»-героїзм – трагедія – пам’ять»
, та у круглому столі «Бойовими сторінками Зеленої Брами», на який з’їхались
представники з різних міст України, а також з Москви і Санкт-Петербурга.
-
гуртківці БДЮТ були учасниками урочистоcтей в урочищі «Полковничому», коли відбувалось перезахоронення воїнів,
які загинули під час Великої Вітчизняної війни.
-
Педагогічним колективом і вихованцями БДЮТ
проведено мітинги-реквієми до 70-ї річниці початку Великої Вітчизняної війни та
до річниць святкування Великої Перемоги.
-
Колективом драматичного гуртка поставлено
виставу «Біль і пам’ять Зеленої Брами», з якою виступили в
райцентрі та у військовій частині м. Кіровограда.
За проектом «Спогад із минулого» до 70-
річниці Перемоги Великої Вітчизняної війни та 70-річчя визволення України від
німецько-фашиських загарбників розроблено:
-
літературний районний дитячий конкурс «Творчість
юних, що торкається душі»
Номінація :
«Хай подвиг їх у тлі років не стреться,
навіки буде в пам’яті людській»;
- Збираються матеріали спогадів ветеранів,
учасників, дітей війни;
- Направлені листи на батьківщину Героя
Радянського Союзу Михайла Сергійовича Лисова , який загинув при визволенні
нашого краю в березні 1944 року.
- Гуртківцями
драматичного гуртка, який працює на базі Кам’янецької ЗШ проведено зустріч з 93-х
річною учителькою-пенсіонеркою Зіменко Зіною Пилипівною, в
будинку якої помер ранений Герой Радянського Союзу М.С. Лисов.
- За спогадами
учительки Зіменко З.П написано виставу «Спогад із 44-го», яку було
поставлено в місцевій школі і на районному огляді дитячих театральних колективів
шкіл району, де здобуто перше місце.
-
Віднайдено
та розчищено могилу, розстріляних
євреїв в 1941 році в нашому селі,
планується відремонтувати огорожу та встановити табличку з написом.
- Приймаємо
участь в обласній акції «Зірка пам’яті»,
відвідуєм ветеранів, надаємо допомогу по господарству, вітаємо концертами зі
святом.
- Запланований
зліт юних туристів шкіл району по темі
«Бойовими дорогами війни».
Велика увага приділяється громадському
вихованню дітей, а це: набуття молодим поколінням соціального досвіду
успадкування духовних надбань українського народу, формування громадянина
української держави.
Цікавими формами
роботи є бесіди «День Незалежності України», «Державний прапор», диспути : «Почуття власної гідності»,
«Виховання себе, як особистості», «Людська гідність», круглі столи «Україна
вчора і сьогодні», вечори для старшокласників «І не рік, а криваве
клеймо», « В історію свою візьми нас, Батьківщино». Проводяться зустрічі з
заслуженими людьми села. Династією офіцерів Очеретніх : Валентином, Петром,
Володимиром і Олександром., представником пошукового загону «Пошук» Фартушним
Анатолієм Івановичем, який ось уже напротязі десятка років очолює пошукові
роботи по подіях Великої Вітчизняної війни в урочищі «Зелена Брама» та
прилягаючій території.
В
системі родинного та національного виховання культорганізатор БДЮТ разом з
керівниками гуртків розробили виховні заходи. Для молодших учнів ігрові програми «Козацькому
роду нема переводу», «Маленькі козачата», « Я і моя сім’я», для середніх і
старших учнів відкриті заняття, свята, вечори : «І
на тім рушничкові», «Обереги твої,
Україно!», Андріївські вечорниці, «До
нас завітай Святий Миколай», «Різдвяний вертеп», Масляна, «Не я б’ю верба б’є..», «Свято Пасхи».